Sunday, August 9, 2009

Kaliber 44 - Konfrontacje / Confrontations / Confrontations






Konfrontacje

Garbaty anioł zszedł na ziemię
Powiedział nigdzie stąd nie pójdziecie to więzienie
Choć wierzeń macie zatrzęsienie
Jesteście sami jak swoi na antenie
Od dwóch tysięcy lat porządkujecie świat
Według zasad, w trybie których jest do góry tasak
Przez kraj długi i szeroki
Płyną marzeń potoki
Jak przeżyć życie bez większych obrażeń
Powiedzcie mi ile jeszcze dni minie
Zanim zobaczycie, że świat i wy ginie
Może zobaczycie, a może nie
Przecież jesteście zamknięci jak kupa w klozecie
Jak to? Za dużo rzeczy tu przechodzi gładko
Coś mi się wydaje, że się rozbrykało stadko
Zrobię tu porządki rozwieje wasze mrzonki
Jesteści tak potrzebni jak ziemniaczane stonki
A co to kurwa powiedział ktoś z tłumu
Czy ty przypadkiem nie zgubiłeś rozumu?
Gdzieś po drodze lecąc tu na jednej nodze,
By pleść bzdury, robić miny jak kosze z wikliny
My wszyscy jesteśmy z tej samej gliny
Popełniamy błędy, bo życie ma zakręty, to jest logiczne
Długie jak drzewo genealogiczne
Naszej rasy, ty trafiłeś w takie czasy
Życie to twardy orzech, każdy orze jak może
A ty bum pierdu, to mój Boże
I masz pretensje i wyrzuty, ty durny łbie zakuty
Jesteś tak potrzebny jak kotu buty
Garbaty anioł na to skończ pierdolić tato
To ty jesteś matoł jak nie to udowodnij
Powiedz mi tak żeby wszyscy byli zgodni
Co wy tu robicie odkąd powstało życie
Zaległacisza wręcz grobowa
Nie powiedział nikt ni słowa
Pomyślałem - o to szansa wyjątkowa
Wychyliłem się i uderzyłem tak!
A ja wiem, ja wiem co my tu robimy,
Po co na ten, na ten świat przychodzimy
Jeśli oczy otwierasz szeroko pytasz czemu, spoko powiem ci
Więc nadstaw dobrze uszy,
W ciszy nikt się nie poruszy,
Nie zaszeleści, nie zaszepta
Nikt nawet w miejscu nie zadrepta
Wszyscy czekali, oczy we mnie wlepiali
Doleciał mnie pomruk aprobaty z oddali
Pomyślałem - tak, tak - to jest ta chwila
Teraz moje ego zajebiście bardzo gila sytuacja,
W której jestem centrum jak atrakcja
Turystyczna, ściśle jak akademia ekonomiczna myślę
Czasem się przyśni komu wydaje się, że
Oto poznał kolesia, który wszystko wie
Tysiąc uwag skierowanych we mnie
Ich oczekiwania spełnię
Obronię tezy, jak Himen Eternię
Nie jestem idiotą, by mówić jestem tutaj po to,
Otwieram usta i niech płynie czyste złoto
Nagle wiatr moim oknem skrzypnął
Ja się obudziłem, a garbaty anioł zniknął





Confrontations

A humpbacked angel came down on earth
He said, you’re going nowhere, this is a prison
Although you have dozens of beliefs
You’re all “home alone” on the telly
Since 2000 years you keep the world in order
According to the rules, in which you keep the knife sharp
The rivers of dreams
Flow through the wide country
How to go through life without a scratch
Tell me, how many days have to pass
Before you’ll see that the world and you are dying
Maybe you will and maybe you won’t
Because you’re trapped like a poo in a can
How come? Too many things pass without a fuss
It seems to me that there is too much fun here
I’ll put thigs back in order and blow your fantasies away
You’re as necessary here as potato beetles
What the fuck? Says someone in the crowd
Have you completely lost your mind?
On the way here, running like a mad man,
To talk rubbish, and make stupid faces
We’re all cast in the same mould,
We make mistakes, ‘cos life has turns, its logical
And long as the family tree
Of our race, you came across such times
Life is tough, people do what they can
And you boom, kaboom, Oh my God
And you have claims and reproaches, you foolish blockhead
You’re as necessary as boots for puss
The humpbacked angel replies: cut the bullshit daddy
You are the dumbass, if not - proove it
Do it so everyone will agree
What do you do here since life was created
Suddenly everyone went dead quiet
No one said a word
I thought – here’s an exceptional chance
I stepped forward, and I begin like that
I know I know what we do here
What are we coming to this world for
If you open eyes wide, asking why, cool I’ll tel you
So listen very carefuly
In the silence no one will make a move
Not a rustle, not a whisper
No one will even stamp about
Everyone is wating, staring at me
I heard a murmur of approval in the distance
I thought – yes, yes – this is tha moment
Now my ego, brilliant, very cool situation
In the center of which I am like a turist attraction
Strictly, I’m thinking like an school of economics
Sometimes someone dreams that he thinks
That he just met a dude who knows it all
Thousand comments aimed at me
I’ll go beyond their expectations
I’ll defend the thesis like He-Man Eternia
I’m not an idiot to say I’m here for
I open my mouth, so the pure gold will flow
Suddenly wind opened my window
I woke up and the humpbacked angel vanished






Confrontations

Un ange bossu est descendu sur terre
Il a dit: vous n’allez nulle part, c’est une prison
Malgré vos si nombreuses croyances
Vous êtes complètement seuls
Depuis 2000 ans, vous mettez les choses en ordre
Selon les règles, la hache de guerre est toujours levée
A travers le grand et vaste pays,
Coulent les rivières des songes
Comment traverser la vie sans se blesser
Dites-moi combien de jours doivent passer
Avant que vous compreniez que le monde et vous êtes mourants
Peut-être que vous comprendrez, peut-être que non
Parce que vous êtes coincés comme une crotte dans les cabinets
Et pourquoi? Trop de choses ici se passent en douce
Il me semble qu’on s’amuse un peu trop par ici
Je vais faire le ménage, et vous débarrasser de vos rêveries
Vous êtes aussi utiles ici qu’un insecte »
« Qu’est ce que c’est que ce bordel, dit quelqu’un dans la foule
Vous avez perdu la tête ou quoi?
Pour arriver ici à toute vitesse,
Raconter n’importe quoi et faire des grimaces?
On est tous faits du même bois
On fait tous des erreurs dans la vie, c’est logique
Aussi long que l’arbre généalogique
De notre race, tu atteins de tels moments
La vie est dure, chacun fait ce qu’il peut
Et toi boom, kaboom, Oh mon Dieu
Et tu as des prétentions et des reproches, espèce de crétin
Tu es aussi nécessaire que des bottes à un chat »
« L’ange bossu répondit: Arrête tes conneries papa
C’est toi l’imbécile, sinon prouve-le
Dis-le moi, qu’on soit tous d’accord
Qu’est ce que vous avez fait là depuis que la vie a été créée »
Tout à coup, le silence se fit
Tout le monde se tût
Et là, je me dis que c’est ma chance
Je m’avance et commence comme ça:
« Je sais ce qu’on fait ici
Pourquoi on est là dans ce monde
Si vous ouvrez grand les yeux et demandez: Pourquoi ? Cool, je vous le dirai
Ecoutez attentivement »
Dans le silence, personne ne bouge
Pas de bruissement, pas de chuchotement
Personne ne trépigne
Tout le monde attendait, les yeux rivés sur moi
Je percevais un murmure d’approbation
Je pensais: oui, oui c’est LE moment
Et là, mon ego, la classe, dans cette situation trop cool
Je suis le centre, comme une attraction touristique
Je pense mathétiquement comme l’école d’économie
Parfois on rêve qu’on pense
Qu’on vient de rencontrer le gars qui sait tout
Des milliers de voix s’adressent à moi
Je dépasserai leurs attentes
Je défendrai l’idée comme Musclor défend Eternia
Je ne suis pas un idiot, je suis là pour parler
J’ouvre la bouche afin de laisser l’or pur s’écouler
Tout à coup, le vent ouvre la fenêtre
Je me réveille et l’ange bossu a disparu

No comments:

Post a Comment